Intrebare

23:06 Posted In , , Edit This 3 Comments »
Daca te-ai putea intalni cu Dumnezeu si ai putea sa-I pui o singura intrebare, care ar fi? Intotdeauna am crezut ca raspunsul la intrebarea de mai sus e simplu, il intreb care e scopul vietii. Dar apoi m-am gandit ca intrebarea asta e un mare cliseu. Daca o sa stiu care-i scopul vietii ce-o sa pot sa fac? Nimeni n-o sa asculte, si pe mine nu cred ca m-ar schimba cu mult. Plus ca ar lipsi acel mister, ar raspunde la toate inrebarile existente, iar noi am fi niste oameni tare, tare tristi si monotoni. Daca descopar scopul vietii pana mor, ok, sunt fericita, daca nu, tot sunt fericita, stiu ca l-am cautat eu, nu mi l-a spus cineva.
Apoi m-am gandit ca as putea sa-l intreb de ce a creat lumea, dar adevarul e ca si eu m-as fi plictisit fara o asemenea planeta plina de tot ce-ai putea dori vreodata. Tot felul de oameni si tot felul de ciudatenii, si de idei si de lucruri total lipsite de sens sau folositoare. Deci nici asta nu puteam sa intreb.
M-am gandit ca as vrea sa stiu de ce a lasat sentimentele negative in lume, daca duc la atatea nenorociri. Dar mi-am dat seama ca n-a lasat sentimentele negative, a lasat liberal arbitru, iar unii aleg sa fie egoisti.
Apoi mi-am dat seama ca toate intrebarile care-mi vin in cap sunt intrebari universale, pe care toata lumea si le pune, si care raman in memoria colectiva a societatilor si se transmit tuturor. Sunt intrebari total impersoanle. Daca te-ai intalni cu Dumnezeu de ce ai vrea sa fi impersonal cand tu esti un individ independent cu o gandire proprie. Asa ca eu l-as intreba cum a facut norii…. Tu ce l-ai intreba?

3 comentarii:

Rozalia spunea...

eu voi fi egoista si ma voi gandi doar la mine cand il voi intreba daca voi reusi ce mi-am propus pana sa dau ortu popii; voi intreba asta cu imaginea a ceea ce vreau sa reusesc in minte - in caz ca habar n-are despre ce vorbesc si poate sa se uite in mintea mea sa vada - desi asta e cam stupid. daca imi zice da, atat imi trebuie, voi sti ca macar atat :))


ps: verificarea cuvintelor? /:)

Anonim spunea...

Un nor este o masă vizibilă de picături de lichid condensat (apă pe planeta Pamânt) sau de cristale de gheaţă condensate care se găseşte în atmosferă deasupra suprafeţei Pământului sau deasupra unei alte planete ce posedă atmosferă. Există o ramură specială a meteorologiei care studiază norii, nefologia.

Pe planeta Pamânt, substanţa care se condensează este apa, care formează picături foarte mici de apă sau de cristale de gheaţă (de obicei de 0,01 mm în diametru), care fiind înconjurate de un număr imens de alte picături asemănătoare, produc efectul vizibil de nori având culori variind de la albul pur (când proporţia de cristale de gheaţă este mare) până la nuanţe foarte închise de gri (pentru norii ce conţin picături de apă în proporţie majoritară). O altă cauză a culorii norilor variind între alb şi negru, trecând prin nenumărate nuanţe intermediare de gri, este grosimea acestora, deoarece norii reflectă la fel toate lungimile de undă ale luminii solare albe. Totuşi, cu cât norul este mai gros şi mai dens, cu atât culoarea este mai închisă, din cauza absorbţiei luminii produsă în interiorul norului.

I believe this answers your question.

Regards,
Daliana

PS: Nu-l mai deranja pe amicul D pentru chestii care se gasesc pe wikipedia. Mai bine ati vorbi despre mine 8-|

Amuul spunea...

Cred ca daca asa ajunge candva sa fiu fata in fata cu Dumnezeu, as prefera sa-L contemplez nu sa-L mai intreb. Daca drumul meu prin Univers ma va duce spre asa ceva, metaforic sau simbolic, deja cred ca mi-as fi epuizat intrebarile. El este sfarsitul intrebarilor, in opinia mea...
Intrebare dintr-o carte: Ce facea Dumnezeu inainte de Creatie?
Raspuns: Facea nuiele ca sa le dea peste gura celor care pun prea multe intrebari !